Annons:
Etikett00-allmänt
Läst 8410 ggr
[KB46ghx]
2015-11-07 23:07

Andra världskriget uppgift, hjälp!!!!

Okej, jag hade ingen aning om vart jag skulle placera detta inlägget här på ifkus, mn det slutade med att jag valde denna platsen, hoppas inte det stör om den hamnat fel :S 

I alla fall så har jag en skoluppgift i skolan där man skall skriva om andra världskriget, just nu har jag kommit till den delen där jag skall skriva om Tysklands vändpunkter. jag vill mest höra om ni kan tipsa om någon bra sida där jag hade kunnat hitta information osv för hittils hittar jag inge jätte bra som speciallicerar sig på vändpunkterna, tacksam för  hjälp!!!

Annons:
VildaVittra
2015-11-29 16:33
#1

Vilka vändpunkter har du hittat? För du kan nog inte hitta någon sida som listar dom åt dig, utan du måste veta vad exempelvis slagen heter och sedan googla på just dom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Dioramabyggare
2015-11-29 19:19
#2

#0: Slaget om Stalingrad, Slaget om El Alamein. Båda var 1942. Slaget om Storbritannien 1940.

Dioramabyggare
2016-06-01 11:44
#3

#0: hur gick det sedan, hittade du det du sökte? Invasionen i Normandie 1944/"D-dagen" kan också ses som en vändpunkt i andra världskriget.

Upp till toppen
Annons: