Annons:
Etikett12-bok-filmtips
Läst 2183 ggr
Gudris
1/13/12, 10:24 AM

Skymningssång i Kalahari

Skymningssång i Kalahari av Lasse Berg kan vara den bästa bok jag läst på ett bra tag! Är väl 2/3 igenom boken nu och rekomenderar den varmt till alla er som gärna läser om människors förhistoria!

I boken tar Lasse upp människans civilisationers framväxt och ursprung på ett populärvetenskapligt och lättfattat vis. Han tar bland annat med läsaren till världens enda ursprungsfolk, dvs de människor som genom alla genenrationer levt på ungefär samma plats under ungefär samma förhållanden.

Boken bör gå att låna på biblioteket om man ej vill köpa den, finns den inte så tipsa biblan om att köpa in den!

Annons:
dolfen
1/13/12, 6:32 PM
#1

Tack för boktipset.

Det går en tv-serie som heter "Antikens världar" på Kunskapskanalen på lördagar kl. 21:00.

Gudris
1/14/12, 2:30 PM
#2

Låter spännande :)

Lill-Kisse
1/23/12, 11:20 PM
#3

Visst har han skrivit ytterligare en bok med handlingen förlagd till samma område? Vad heter den?

Gudris
1/24/12, 4:51 PM
#4

Jag tror den heter Gryning i Kalahari eller nått i den stilen och att det var på 80- eller 90-talet han gav ut den, men är inte helt hundra. Kollade efter den när jag fått Skymningssång i Kalahari, tänkte att det kunde va kul att läsa båda, men fick inte tag på den…

Epica
4/17/12, 9:46 PM
#5

Jag läste Gryning i Kalahari i samband med mina universitets studier :)

Väldigt intressant och bra bok, minns att jag sa att jag skulle köpa hem den efter att kursen var slut vilket jag aldrig gjorde.

Upp till toppen
Annons: