Annons:
Etikett00-allmänt
Läst 1221 ggr
NaimaG
2010-02-25 15:00

Din upplevelse.

Har du någonsin varit på en dinosaurie utställning eller någon annan förhistorisk utställning? Kanske har du sätt showen Walking with Dinosaurs? Eller besökt Cosmonova och fått en bettydelsefull uppvisning av vår förhistoriska jord?

Berätta gärna om din upplevelse och vilka känslor det väkte.

Annons:
NaimaG
2010-03-09 12:57
#1

Var på en dinosaurie utställning som ägde rum på Rosvalla i Nyköping när jag var runt 7 år gammal. Jag minns att det var så varmt inne på den utställningen och ljudet från alla dånande dinosaurie läten gjorde en döv. Har lite bilder från den utställningen jag kommer att komma och publicera framöver.

[per50]
2010-03-09 13:02
#2

Jag har aldrig varit på en utställning, det skulle vara intressant att gå på en.

Gudris
2010-03-09 16:15
#3

Jag har varit på en del fornbyar och liknande, tycker att det är bästa sättet att levandegöra vår förhistoria. Har varit på nån dinosaurieutställning nån gång när jag var liten, men inget häftigt..

Mina bästa upplevelser är från Eketorps fornborg och Skäftekärr på Öland där man får en väldigt levande bild av järnåldersmänniskornas liv.

NaimaG
2010-03-09 16:17
#4

#3 Jo Öland har jag hört skall ha ganska mycket kring forntiden och en hel del fornlämningar. Jag har dock inte besökt några av dessa de få gånger jag varit där.

EeWeeM
2010-03-09 16:28
#5

Jag har alltid varit väldigt intresserad av forntiden,geologi,människans historia ur evolutionssynvinkel  och allmänt om det som detta forum handlar om och besökt en hel del olika utgrävningar runt om och besökt flera olika fornminnesplatser och i sommar har jag planerat att åka till Historiska museet i Göteborg för att se deras utställning om bla dinosarier.

Är det någon som varit där?

Jag tycker det är en speciell känsla att besöka utgrävningar och speciellt när en arkeolog är med och beskriver vad man funnit och vad de kommit fram till om just en speciell plats.

Bergspuman
2010-03-09 21:27
#6

Jag var 2004 i den där vikingabyn som ligger i sydvästra Skåne, ortens namn minns jag bara inte, Höör eller nånting? Ganska nära Malmö som jag bodde i ett tag då.

Det var i alla fall otroligt fascinerande, från husens utformning till alla sköldar som hängde på väggarna, hantverk som bedrevs, med mera.

Man åkte därifrån och hade synintryck på näthinnan och dofter i näsan från en svunnen tid som ändå kändes högaktuell.

Annons:
Upp till toppen
Annons: