Annons:
Etikett00-allmänt
Läst 2056 ggr
NaimaG
2/26/10, 2:58 PM

Jag vill se...

…Walking with Dinosaurs. Jag hoppas att de återkommer till Globen i Stockholm till sommaren även detta år för jag ska banne mig ta tåget ner och se på den showen. Att gå på en show likt denna måste vara ett livs upplevelse.

Annons:
NaimaG
2/26/10, 3:06 PM
#1

När de säger att en fullvuxen T-Rex kan äta 65 kilo kött i ett hugg så stämmer inte det utan en fullvuxen T-Rex äter 250 kilo i ett hugg.

NaimaG
2/26/10, 3:12 PM
#2

Stegosaurus Och Velociraptor

NaimaG
2/26/10, 3:14 PM
#3

Brachiosaurus

NaimaG
2/26/10, 3:19 PM
#4

Skapelsen av Walking with Dinosaurs The Arena Spectacular

fiffiluren
3/10/10, 9:48 PM
#5

Hade varit väldigt coolt att se, har sett trarilen till det på tv men inget jag registrerade, sen tillbringade jag hela dan på youtube igår där jag bland annat hittade den här filmen.

En grej jag kom å tänka på i stegosaurus + velociraptor (jag såg bara de första 15 sekunderna av filmen) Det är ett litet storleksproblem där - om man ska lita på Jurassic Park så är ju stegosauier mycket större än sådär och raptorn betydligt mindre, samt att de jagade i flock (som de visar vid ett tillfälle i den här filmen)

NaimaG
3/10/10, 10:02 PM
#6

#5 Stegosaurus var 9 meter lång och 4 meter hög. Velociraptor var 2 meter long och ca 1-1.5 meter hög.

Annons:
fiffiluren
3/10/10, 10:08 PM
#7

#6 det var det jag menade, på den filmen i #2 är dom ju nästan lika stora, det är nästan så raptorn är större, det kan ju iofs föreställa en ung stego, men det blir ändå knasigt.

NaimaG
3/10/10, 10:12 PM
#8

#7 Jo jag vet men det är mycket i showen som inte stämmer liksom det jag nämnde i #1 men arbetet i sig är häpnadsväckande.

fiffiluren
3/10/10, 10:17 PM
#9

#8 sant, men som du säger - dom ser ju otroligt bra ut så bara med det i grund så tror man på det dom säger.

Har sett en annan kul film i samband med det här. Det är en liten dinosaurie som åker runt och gör reklam för den här showen, eller om det var för muséet - den ser riktigt levande ut Glad

NaimaG
3/10/10, 10:23 PM
#10

#9 Så kan man också göra för att locka folk till museet.

fiffiluren
3/10/10, 10:29 PM
Halvdansken
3/13/10, 1:06 AM
#12

Jag bor o jobbar i Danmark och tar tåget in till Köpenhanms centralstation vaje dag. Tydligen kom showen (helt eller delvis) med tåg och lastades om till lastbilar på baksidan av statonen.

Det var nåt strul med den ena lådan, så de var tvugna att öppna den och fixa lite precis då jag kom gåendes på väg till mitt tåg. I lådan var en baby-T-Rex som plötsligt stod där i full prakt utanför stationen. Det såg väldigt märkligt ut!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

gdsseli85
5/3/10, 4:55 PM
#13

Jag vill se att folk slutar att referera till framför allt wikipedia men även till Illustrerad vetenskap! Dessa är inte tillförlitliga källor och borde således inte användas i tron att de skulle vara det! Detta kan leda till missförstånd och förvanskning.

Varför inte vara seriös och använda sig utav publicerade och erkända exempelvis forskningsrapporter eller artiklar från en tillförlitlig tidsskrift istället?!

Annons:
Gudris
5/3/10, 6:55 PM
#14

#13 Ja populärvetenskap (illustrerad vetenskap) har en tendens att plocka ut godbitarna ur forskningen, men lämna faktan och wikipedia blev vi skarpt tillsagda att undvika när vi började i ABkursen i arkeologi… Engelska wiki funkar att dubbelkolla mot om man vill se hur saker är skrivna på flera ställen, men det är ju inte fakta… Så jag håller med dig, mer vetenskap…

Man kan söka efter e-tidskrifter och i DiVA där uppsatser och forskningsresultat läggs upp (jag kommer att publicera min kandidatuppsats där enligt rektorsbeslut) om man vill ha nätbaserad kunskap… Fornvännen har en hemsida där allt läggs upp…

Upp till toppen
Annons: