Annons:
Etikett12-bok-filmtips
Läst 2174 ggr
NaimaG
3/18/10, 7:24 PM

Film

Tänkte vi skulle ha en tråd där vi kan stapla upp filmer som behandlar förhistorik på ett eller annat sätt.

Först ut: den klassiska Jurassic Park. jag väntar på att 4an ska komma.

Annons:
NaimaG
3/18/10, 7:28 PM
#1

Ice Age

NaimaG
3/18/10, 7:33 PM
#2

Den komiska och något sjuka; Land of the Lost

NaimaG
3/18/10, 7:46 PM
#3

10 000 BC

[GunillaR]
3/18/10, 10:05 PM
#4

# 3 - 10 000 BC skulle jag väldigt gärna vilja se. Är filmen på DVD?

starhawk
3/19/10, 9:02 AM
#5

#4: Den är lite speciell, handlar mest om bråk mellan två bröder och med deras far, dinosaurierna är så att säga inlagda för att krydda anrättningen lite grand

Hoppsan! filmen i #3 är inte samma film, men samma namn dock som den jag sett, lite förvirrande och irriterande det här att dom "återanvänder" filmtitlar

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[GunillaR]
3/19/10, 1:49 PM
#6

# 5 - Det fanns en fortsättningstrailor på den film som presenteras i #4.

Men det är ju trist att det finns två filmer med samma namn, hur ska man veta vilken som är vilken?

Annons:
starhawk
3/19/10, 2:34 PM
#7

#6: Det finns fler filmer som har samma namn, råkade nyligen ut för en Science-Fiction-film som hade samma namn som en tidigare. Digitaliserade gamla filmer åt en kamrat, där var det en riktig soppa med dom svenska översättningarna på titlarna. Jag fick gå tillbaka till orginaltitlarna för att få ordning på den soppan, men när även orginaltitlarna är samma är det ju värre, vilken är vilken?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

fiffiluren
3/19/10, 8:47 PM
#8

Jurassic park 4 trailern är fake, det är bara bilder från tidigare filmer i serien och delar ur andra filmer som innefattar dinosauerir, en av dom är Journy to the center of the earth, med Brendan Fraiser

fiffiluren
3/19/10, 8:50 PM
#9

Tycker väldigt mycket om 10 000 BC väldigt bra film (den från 2008 (fler här))

en annan som är bra men väldigt jobbig att se är ju Mel Gibsons Apocalypto

starhawk
3/20/10, 3:19 PM
#10

#8: Åter en ny inspelning av den! Och varför skall dom jämnt peta in kvinnor i expeditioner som inte innefattar några kvinnor?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

MichaelE
3/23/10, 2:30 PM
#11

#8 det är ingen ny inspelning utan en berättelse om boken, inte berättelse ur boken.

Andra filmer i den här serien attt nämna är väl Disney's Dinosaurier samt Passion of the Christ

Monky
4/23/10, 1:32 AM
#12

Tror inte jag sett en film med fler faktafel än 10.000 B.C. (2008).

Men den var ju effektfull och underhållande. Glad

En film/serie som jag såg nyligen var BBCs Egypt. Vet inte om det hör hemma på förhistoriskt då det utspelar sig från tidigt 1800-tal. Det handlar i alla fall om upptäkten över det antika Egypten.

Det är dramadokumentär. Man har tydligen använt bl a Howard Carters egna dagboksantekcningar när man gjorde filmerna.

http://www.youtube.com/watch?v=gziehlHpDDw

Lite mer info om serien här;

http://en.wikipedia.org/wiki/Egypt_%28TV_series%29

starhawk
4/23/10, 9:33 AM
#13

Sen har vi ju Lost World den finns som vanligt i ett par versioner, en utspelar sig i Mongoliet, en i Afrika och så slutligen på rätt plats, Sydamerika

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
dolfen
4/23/10, 8:26 PM
#14

Jag gillade Apocalypto. Tyckte inte att den var jobbig att se.

Det ska finnas en gammal film där Ringo Star spelar en grottman.

Upp till toppen
Annons: