Annons:
Etikett00-allmänt
Läst 1403 ggr
NaimaG
3/12/10, 12:04 AM

Vilket föredrar du?

Förhistoriskt iFokus basseras utifrån nedanstående ämnen men om du fick välja mellan nedanstående ämnen att studera vilket skulle du föredra?

Annons:
NaimaG
3/12/10, 12:08 AM
#1

Jag har redan studerat Museologi på universitetet men är ganska sugen på att läsa Paleontologi dock har Sverige ingen direkt Paleontologisk utbildning utan man måste gå långa vägen via Geovetenskap så mitt nästa mål blir arkeologisk utbildning.

Skogselva
3/12/10, 12:33 AM
#2

Jag röstade på arkeologi, för det är ett av mina tusentals drömyrken.

När jag var tio skulle jag bli arkeolog och kan så här tio år efteråt fortfarande tänka mig att bli det… men det blev bibliotekarie istället…

arkeolog-bibliotekarie vill jag bli när jag blir stor Oskyldig

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Gudris
3/12/10, 2:43 PM
#3

Det var inte svårt för mig att välja arkeologi, jag är ju snart färdigutbildad arkeolog… Glad Det är kul att höra vad folk med annan kunskapsgrund har för åsikter i arkeologifrågor!

Maria
3/13/10, 10:19 AM
#4

Arkeologi skulle jag själv välja. Jag har en väninna som är arkeolog.

Tyvärr är det inte lätt att få jobbRynkar på näsan

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Monky
3/13/10, 9:34 PM
#5

Valde paleontologi, dels för att det varit en barndomsdröm och dels för att jag läst 3 år geo och bio så jag är halvvägs där.

För de som är sugna så kan jag varmt rekommendera en skojig orienteringskurs på SU Dinosaurier 7,5hp, jag vet inte om den går på distans men jag vet att den går på deltid på kvällar.

Glad

gdsseli85
4/22/10, 12:37 AM
#6

#5 Yeah Monki!! Du och jag bruden! biogeo is in the house!! =D

Annons:
dolfen
4/22/10, 2:38 PM
#7

Valde paleontologi eftersom det anknyter både till geologi och biologi.

Upp till toppen
Annons: