Annons:
Etikett00-allmänt
Läst 1413 ggr
NaimaG
2010-04-11 14:11

Vad anser ni om detta?

Som rubriken lyder, vad anser ni om ridskolans planer?

Artikeln

Annons:
Gudris
2010-04-12 10:31
#1

Oj, sånt där är svårt… Jag ser helre en ridskola där än bostäder… MEN iom att ridskolor sällan har möjlighet att ha tillräckligt stora hagar är väl risken att lämningarna kan få skador.. Man måste ju kunna använda marken till något och att anlägga ridstigar är ju jättebra, det ökar tillgängligheten till att börja med, men iom hästfolkets (troliga) okunskap om lämningarna kan ju göra att de förstör någon utan att mena det Obestämd

Halvdansken
2010-04-12 13:04
#2

Jag tyckte också att det var en osedvanligt korkad kommentar. Risken är stor att fornlämningarna förstörs om de inte har mer intresse än så.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

NaimaG
2010-04-12 14:07
#3

Ett alternativ skulle väll vara att sätta staket runt fornlämningarna.

Gudris
2010-04-12 14:09
#4

#3 Men om det är ett större fornlämningsområde (vilket jag får intrycket av) så blir det nog svårt. Då försvinner nog för stora ytor.

NaimaG
2010-04-12 14:13
#5

#4 Jo det också. Ett annat alternativ är väll skyltar/informationsplakat. Ridskolan kan tex köra ridningstur samtidigt som de drar historielektion kring fornlämningarna men då krävs det att de kan fornlämningarnas historia. Ridskolan kan dra nytta av fornlämningarna på ett smart sätt och därigenom också bli mer försiktiga kring dem eftersom de blir en del utav ridskolan. Det är bara en idé.

Personligen tycker jag ridskolan kan leta efter annan mark men även det är svårt.

Gudris
2010-04-12 17:04
#6

#5 Jag har ju svårt att tro att ridskolans personal varken skulle ha rätt kunskap eller tid för att göra nått sånt.. De brukar i regel ha sjukt mycket att göra…

Det vore bäst.

Annons:
Upp till toppen
Annons: