Annons:
Etikett00-allmänt
Läst 1598 ggr
NaimaG
4/1/10, 5:21 PM

Om du fick...

Om du fick ta med dig tre förhistoriska saker till en öde ö vilka tre skulle det vara och varför?

Annons:
NaimaG
4/1/10, 6:04 PM
#1

Jag skulle ta med mig en Brontosaurus som sällskap, en man från Maya riket (säger inte varför Skrattande) och en egyptisk Shaduf man kan hämta vatten med.

Paradis!

LenaR
4/26/10, 1:30 AM
#2

Jag har bestämt mig, jag tar tre människor. En av konstnärerna som målade grottor i Frankrike, en av krukmakarna som skapade de otroliga jomonkrukorna, och en neanderthalare, helst en musiker.

#1 Och så vill jag veta varför du vill ta med en man från Mayariket! Glad


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

starhawk
4/26/10, 9:44 AM
#3

#2: Du har lite problem där, neanderthalaren är inte en människa utan en nära släkting. Dessutom är jag ytterst tveksam till att neanderthalarna ägnade sig åt musik, konst var inte deras starka sida

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Maria
4/26/10, 10:41 AM
#4

Här kommer en länk som visar att det finns en möjlighet att neanderthalarna kanske utövade enkel musik.Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

LenaR
4/26/10, 12:28 PM
#5

#3 Konst har man (ännu) inte hittat från neanderthalarnas tid, men däremot lämningar av möjliga musikinstrument som flöjter och trummor. Vore det inte spännande att höra neanderthalarnas musik?

Här kan man läsa lite om människan, bl.a - neanderthalmänniskor. Foten i munnen


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

starhawk
4/26/10, 1:34 PM
#6

#5:  "Humans commonly refers to the species Homo sapiens (Latin: "wise man" or "knowing man"),[3][4] the only extant member of the Homo genus of bipedal primates in Hominidae, the great ape family. However, in some cases the term is used to refer to any member of the genus Homo."

Du håller dig således till "some cases" varvid jag håller mig till "commonly"

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
NaimaG
4/26/10, 2:26 PM
#7

_Ber er att återgå till trådens syfte. Vill ni disskutera neandertalarna får ni mer än gärna starta en tråd kring detta och fortsätta den intressanta disskutionen.

Vänliga hälsningar Sajtvärden_

Upp till toppen
Annons: