Annons:
Etikett08-astroarkeologi
Läst 2440 ggr
[GunillaR]
5/2/10, 1:25 PM

Ancient Aliens?

Jag hittade en lite serie från History Channel, mycket intressant!

Annons:
NaimaG
5/2/10, 6:35 PM
#2

Den där har jag sätt och det är riktigt intressant att se specielt för mig som har ett djupt intresse för utomjordiskt. Och att även hitta tecken på utomjordisk aktivitet i arkeologin är riktigt intressant. Det finns ju rykten om att aliens skall ha hjälpt egyptierna och gett dem kunskapen och teknologin till att bygga pyramiderna o.dyl. (flyttar tråden till astroarkeologi)

LenaR
5/26/10, 12:36 AM
#3

Det senaste jag hört om pyramiderna är att stenarna inte är huggna utan - gjutna.

Jag minns tyvärr inte källan, men det var en arkitekt som kom på att det bästa sättet att få "stenar" så perfekta i formen är att gjuta dem. Och då har man också en lösning på problemet hur man fick upp stenarna. De transporterades upp i form av pulver och vatten och gjöts på plats.

Sant eller falskt? Jag vet inte. Hoppas någon annan vet mer!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

NaimaG
5/26/10, 12:39 AM
#4

#3 Det går att få släta stenar genom att hugga i dem och sedan hälla sand på stenen och gnida ovanpå med en annan sten som slippapper. Såg en dokumentär om det en gång där de också gjorde på det viset. Största mysteriet är dock hur man fick upp stenblocken men teorin om ramper och "man power" är för forskare mer sannorlik.

LenaR
5/26/10, 12:48 AM
#5

Utomjordingar må vara spännande, men jag tror också på man power. Så otroliga saker som människor uträttar av alla möjliga anledningar, varför skulle vi behöva impulser utifrån?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

NaimaG
5/26/10, 1:22 AM
#6

#5 Precis. Däremot teknologin de hade på den tiden kan man börja fundera kring. Sedan finns det också hieroglyfer som pekar på att egyptierna varit i kontakt med utomjordingar (om de nu tolkar det rätt). Det finns många hieroglyfer som visar män som sitter i skepp som kom från ovan dvs "visitors from the stars" som det står bland hieroglyfer.

Annons:
starhawk
5/26/10, 10:03 AM
#7

#3: Det var en fransman som kom på en metod att gjuta sandsten. Den gjutna stenen var identisk med en "äkta" sandsten så när som på en detalj, den innehöll mer formaldehyd. Sedan tog han prover på stenarna från pyramiderna och analyserade, dom innehöll mer formaldehyd!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

LenaR
5/26/10, 1:20 PM
#8

#7 Med andra ord kan det mycket väl vara så de gjorde? Coolt!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Upp till toppen
Annons: