Annons:
Etikett16-info-om-sajten-ifokus
Läst 1442 ggr
MajaL
2010-06-06 19:40

Hej på er!

Jag tänkte säga hej och presentera mig lite!

Jag är MajaL, några av er kanske känner igen mig då jag är väldigt aktiv på lite djursajter här på iFokus och då jag varit Medarbetare lite här och var tidigare.

Jag är Medarbetare även på kanin.ifokus och nu är jag då tillagd som Medarbetare en prov-månad här på förhistoriskt.

Jag kommer alltså vara Medarbetare till att börja med här i en månad, för att testa på och se hur det känns och om jag trivs. Sedan kommer jag eventuellt att efterträda som NamiaG Sajtvärd här på förhistoriskt.

Vem är då jag?

Jo, jag börjar tredje året på gymnasiet efter sommaren. Jag går estetisk inriktning, bild och formgivning. Jag är väldigt intresserad av historia och historiska händelser förutom fotografering och keramik mm.

Jag har dock inte läst så mycket historia och har inte arkeologiska studier bakom mig som NiamaG. Jag har läst historia i grundskolan samt historia A och kultur & idè historia. Kultur & idè-historia var ett av mina favoritämnen i årskurs 2 ( en kurs jag just avslutat). En kurs som inkluderat antiken och fram till romantiken bland annat. Speciellt inriktad på musik, dans, skulpturer, byggnader, måleri med mera genom epokerna.

Jag läser även en del historiska tidsskrifter och har ett stort historia-intresse. Jag är lite en sådan person som lagrar en massa rolig och lite udda fakta i mitt huvud.

Jag tycker även mycket om att skriva och har valt till bland annat svenska c och lite andra skrivar-kurser till årskurs 3 som jag börjar efter sommaren.

Eftersom nuvarande sajtvärden NaimaG har lite dåligt med tid för sajten just nu, så är ni varmt välkomna att höra av er till mig om det är något ni undrar över eller vill ha hjälp med kring sajten. Jag kommer vara här inne varge dag och hoppas kunna stå till er tjänst så gott min kunskap räcker!

Väl mött och på återseende!

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Annons:
NaimaG
2010-06-06 20:00
#1

Kom bara ihåg att förhistoriskt inte har något med antiken, romantiken eller skolornas historia att göra, det hör hemma hos epoker iFokus. Förhistoriskt behandlar i stort sätt arkeologi och paleontologi då främst utdöda djur så som dinosaurier, smilodon, Walleri fåglarna osv. Alltså djura, krita, terra perioderna och bakåt.

MajaL
2010-06-06 20:02
#2

#1 Japp, vet det. ^^,

Protohistorisk tid är väl den sista förhistoriska delen har jag för mig.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

NaimaG
2010-06-06 20:04
#3

#2 Flört

[GunillaR]
2010-06-06 20:35
#4

Välkommen Maja Glad

MajaL
2010-06-06 20:41
#5

Tack så mycket Morgaine Glad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Gudris
2010-06-07 11:56
#6

Välkommen, jag vill bara inflika att det handlar om arkeologi innan historisk tid (vikingatid ungefär i vår del av världen). Arkeologi kan utföras på gårdagens sopor, men då är det inte forntid :)

Annons:
MajaL
2010-06-07 16:38
#7

Tack Gudris. =)

Ja det är jag med på, men jag uppskattar all typ av upplysningar, ni får gärna proppa mig full med all fakta och info ni kommer på. (=

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Upp till toppen
Annons: